תהליך בניית אתרים חייב להישען על המודל העסקי של המיזם שלכם
בחלק זה נדבר על תהליך בניית האתר. נדון בשלבים השונים של בניית אתר
וכיצד כל שלב צריך להתבסס על המודל העסקי של הארגון שלך: בניית אתר לעסק הקטן שלך.
השלב הראשון הוא תכנון. שלב זה עוסק בהבנת מה אתה רוצה להשיג עם האתר שלך,
איזה תוכן אתה רוצה לספק וכיצד משתמשים יכולים לנווט בו. השלב השני הוא עיצוב.
שלב זה עוסק ביצירת wireframes ו-mockups המייצגים את המראה והתחושה של האתר שלך לפני שנעשה בו משהו אחר.
השלב השלישי הוא התפתחות. שלב זה עוסק בקידוד כל הדפים ב-HTML/CSS או בשפות אחרות,
כך שניתן יהיה לצפות בהם בדפדפן ולבדוק את הפונקציונליות לפני שהם עוברים לאוויר למשתמשים.
אין צורך להשתמש בתוכנה לבניית אתרים.
אתה יכול ליצור אתר בלי שום תוכנה, אבל זה ייקח הרבה יותר זמן ומאמץ.
אם אתה רק מתחיל, עדיף להשתמש בכמה מהכלים החינמיים הזמינים באינטרנט כדי לעזור לך להתחיל.
תהליך בניית האתר צריך להתבסס על המודל העסקי של הארגון שלך.
לדוגמה, אם יש לך עסק קטן, עדיף להשתמש באחד מבוני האתרים החינמיים הזמינים באינטרנט עבור סוג זה של ארגונים.
ארגונים גדולים לא צריכים להשתמש באתרים החינמיים הללו
מכיוון שהם דורשים משאבים רבים מדי כדי לתחזק אותם ולבצע שינויים בעת הצורך.
עוד באתר:
- בניית אתרים לעסקים – הוא כמובן השלב הבא אחרי הקמת עסק. אלא אם כן כל העסק כולו הוא מיזם אינטרנטי
- שירות תיקונים עד הבית – טכנאי מקצועי מגיע אליכם לתקן את התקלה ממש מולכם
מבוא
תהליך בניית האתר חייב להתבסס על המודל העסקי של הארגון שלך.
סוג האתר שתבנה יהיה תלוי איך החברה שלך פועלת ומה המטרות שלה.
ישנם שני סוגים של אתרים:
- אתרי עסקים לצרכן (B2C): אתרים אלו מיועדים ללקוחות לרכוש מוצרים או שירותים באינטרנט.
המטרה היא להגדיל את ההכנסות ואת טווח ההגעה ללקוחות. - אתרי עסק לעסקים (B2B): אתרים אלו נועדו לחבר עסקים עם עסקים אחרים, כגון קונים, מוכרים או יצרנים.
המטרה היא להגדיל לידים במכירות ולייצר הכנסות משותפויות.
תהליך בניית האתר חייב להתבסס על המודל העסקי של הארגון שלך.
תוכן הוא חלק בלתי נפרד מכל אתר אינטרנט. זה מה שמגדיר את אישיות החברה ומספק הצצה לערכיה.
חשוב שתהיה לך אסטרטגיית תוכן לפני שמתחילים לבנות את האתר שלך,
מכיוון שזה יעזור לך להגדיר מי אתה ומה אתה רוצה להגיד.
מהם כמה שיקולים כאשר אתה בונה את האתר שלך?
- איזה סוג תוכן אני צריך?
- מי יהיה הקהל שלי? – מה אני רוצה שהמבקרים שלי יעשו כשהם מבקרים באתר שלי?
- באיזו תדירות עלי לעדכן את התוכן שלי?
תהליך בניית אתרים – הקדמה: מדוע אתרים שונים נבנים כך שיתאימו לעסקים שונים?
אתר אינטרנט הוא ייצוג של העסק ומוצריו. יש לבנות אותו כך שיתאים לצרכי העסק.
שיקולים לתהליך בניית אתרים:
- איזה סוג אתר אתה רוצה?
- מה הן המטרות שלך?
- מי הם לקוחות היעד שלך?
- מה תהיה האסטרטגיה השיווקית שלך?
- כמה זמן וכסף יש לך להוציא על זה?
אתר אינטרנט הוא ייצוג דיגיטלי של החברה. זוהי נקודת הקשר הראשונה ללקוחות פוטנציאליים.
לפיכך, עליו להיות מתוכנן כך שישקף את המותג והערכים של החברה.
ישנן דרכים שונות לעצב אתרים המתאימים לעסקים שונים. כולם מבוססים על המודל העסקי של הארגון שלך.
ישנם שלושה סוגים של בוני אתרים:
- מערכות ניהול תוכן (CMS)
- מעצבי אתרים
- בוני אתרים מותאמים אישית
בונה אתרי CMS מתאים ביותר לארגונים גדולים עם מחלקות רבות, שצריכים לקבל שליטה על התוכן שלהם,
אבל לא רוצים לפתח אתר משלהם מאפס.
בונה Web Designer מתאים ביותר לארגונים קטנים ובינוניים שרוצים אתר
בעל מראה מקצועי ללא יותר מדי מאמץ או עלות הכרוכים בבנייתו בעצמם.
לבסוף, בונה אתרים מותאם אישית הוא הטוב ביותר עבור חברות שרוצות שליטה מלאה על איך האתר שלהן נראה ומתפקד,
אבל אם אין לך את הכישורים או הזמן לעשות זאת בעצמך